Van 27 januari tot 24 mei 2013 werd in het Museum van Bommel van Dam (Venlo) een selectie getoond uit de Collectie Manders
in de expositie "Collecte Manders, van eenvoud naar verstilling".
Voor deze expositie werd ook mijn werk "zonder titel 1974 45" geselecteerd, dat al een aantal jaren tot deze collectie behoort.
Een afbeelding van het werk is in de catalogus opgenomen.

In de tekst (p. 92):

De collectie van Theo Manders bevat (.....) tientallen werken, die het best met het predicaat Nul aangeduid kunnen worden.
Het gaat dan om monochorome kunst uit de jaren zestig en zeventig, die in filosofisch en materiaaltechnisch opzicht als artistieke variant op het verrassend rijke vocabulaire van Zero en Nul dient te worden beschouwd.
In deze deelcollectie bevinden zich karakteristieke Nul-werken van (.....), Henk Peeters, Jan Schoonhoven en Herman de Vries en aanverwante, minimale kunstwerken van (.....), Jaap Egmond, Jan Hendriks, (.....).

Bij de illustratie (p. 95):

De composities op de met wit beschilderd papier-maché en hout gemaakte, kleine werken Zonder titel van Jaap Egmond en Zonder titel van Jan Hendriks worden door respectievelijk zes maal zes en tien maal tien neutraal ogende vormen gekenmerkt.
De strenge regelmaat binnen de vierkanten wordt verrassenderwijs door subtiel spel van licht en donker doorbroken. Qua repetitieve beeldtaal lijken zij op de door deling geinspireerde vormentaal van Twintig maal twaalf = tweehonderdveertig van J.C.J. Vanderheyden.

(tekst Rick Vercauteren uit de catalogus "Collectie Manders, naar eenvoud en verstelling")